Klachtenregeling 

Bij Villa Kakelbont Orthopedagogiek vind ik het belangrijk dat de samenwerking met het kind of de jongere, de ouder(s)/verzorger(s), en andere betrokkenen prettig verloopt. Ik streef ernaar om onze begeleiding en ondersteuning zo goed mogelijk af te stemmen of de wensen en behoeften. 

Mocht er onverhoopt iets niet naar wens verlopen, dan hoor ik dat graag. Door het samen te bespreken, kunnen we vaak tot een passende oplossing komen. Soms is er sprake van een misverstand of miscommunicatie; ook dan helpt het om dit te bespreken zodat de lucht kan worden geklaard. 

Wat te doen bij een klacht?

1. Bespreek je klacht eerst met de betrokken behandelaar. 

Vaak kan een gesprek als veel duidelijk en begrip opleveren. 

2. Externe en onafhankelijke klachtenafhandeling.

Wanneer het gesprek niet tot een oplossing leidt, kun je terecht bij de klachtencommissie van de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ)

 

Daarnaast is Villa Kakelbont Orthopedagogiek aangesloten bij Klachtenportaal Zorg, een externe organisatie die ondersteuning biedt bij het oplossen van onvrede over klachten over de zorg. Je kunt hier een klacht indienen of advies vragen via www.klachtenportaalzorg.nl.

4. Vertrouwenspersoon

Je kunt ook contact opnemen met een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Deze persoon kan advies geven over de te nemen stappen en ondersteuning bieden bij het indienen van een klacht over de jeugdhulp. Hiervoor kun je terecht bij de Stichting Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ). Meer informatie www.akj.nl